איך להרכיב פאזל מאתגר ב-11 צעדים

נכון להיום, הפאזל הגדול בעולם כבר הגיע לממדים דמיוניים של 51,300 חלקים ועוד היד נטויה. אבל גם אם החלטתם ללכת על פאזל עם כמות חלקים "שפויה", ישנם פאזלים קשים ומאתגרים במיוחד שיכולים עדיין לקרוא תיגר על יכולות ההרכבה המוכחות שלכם... אבל בדיוק כמו פאזלים קלים יותר, גם הפאזלים הקשים נועדו בסופו של דברים מורכבים, וכך גם יהיו! למעשה ככל שהפאזל יהיה מאתגר יותר, כך התועלת והסיפוק שתפיקו ממנו יהיו גדולים יותר בהתאם. עם מעט סבלנות ותכנון מחושב, תמצאו עצמכם מרכיבים פאזל מאתגר במיוחד בזמן מועט וקצר ככל האפשר!

מתחילים: הכינו את משטח העבודה

1. הכינו את משטח העבודה שלכם במיקום נח, כך שהפאזל לא יפריע לפעילויות אחרות.

זה לא רעיון טוב במיוחד להתחיל להרכיב את הפאזל ישירות על השולחן שאתם אוכלים עליו. יהיה יותר נוח להניח על השולחן משטח כלשהו (משטח ביצוע למשל או שטיח לגלילת פאזלים) ולהרכיב את הפאזל עליו, כך תוכלו להזיז את הפאזל בכל פעם שתרצו מבלי להרוס את כל מה שהרכבתם.

2. שימו לב לגודל תמונת הפאזל.

גודל תמונת הפאזל יופיע בדר"כ על צידי קופסת הפאזל. תצטרכו משטח עבודה מספיק גדול כדי שתמונת הפאזל כולה תוכל להיות מונחת עליה בבטחה.

מיון וסידור החלקים

3. הוציאו בעצמכם את החלקים מקופסת הפאזל, כך ש``אבק החיתוך`` יישאר בפנים הקופסא.

אם "תשפכו" את החלקים מהקופסה, גם האבק יישפך יחד איתם, מה שיבלגן לכם את משטח העבודה. לאחר מכן, שפכו את האבק הנותר בקופסה לפח האשפה.

4. הפרידו את חלקי המסגרת.

קל למצוא את חלקי המסגרת של הפאזל, היות ולפחות צד אחד שלהם ישר לחלוטין.

5. מיינו את החלקים לפי צבעים וטקסטורות.

  • צבעים: רוב הפאזלים מגיעים עם אזורים גדולים בעלי צבע דומה, כמו שמיים, הרים, טירות וכדומה. הביטו בתמונה שעל גבי קופסת הפאזל, מצאו צבעים ומאפיינים עיקריים ומיינו את חלקי הפאזל לפיהם.
  • אובייקטים: חפשו אחר חלקים המציגים בבירור אובייקט כלשהו כמו עיניים או ספרים והפרידו אותם לקבוצה נפרדת.
  • חלקים מיוחדים: רוב חלקי הפאזל יהיו מבוססים על שלושה-ארבעה צורות בסיסיות המכילות "לשוניות" ו"מגרעות". מצאו חלקים בעלי צורה ייחודית כמו למשל: חלק בעל ארבעה לשוניות או מגרעות בלבד, ומיינו אותם לקבוצה נפרדת.

צרו קבוצות קטנות וייחודיות ככל האפשר, זה יעניק לכם יתרון בהמשך הדרך.

6. סדרו את הקבוצות שמיינתם והכינו אותם לעבודה.

אם משטח העבודה שלכם גדול מספיק, ייתכן ותוכלו למיין ולסדר את כל החלקים עליו. במידה ושטח העבודה שלכם מוגבל, תוכלו לערום את החלקים לקבוצות בתוך צלחות או מגשיות. תוכלו גם להיעזר בקופסת מיון לפאזלים.

עוברים לתכל'ס: מרכיבים את הפאזל!

7. התחילו בלהרכיב את חלקי המסגרת.

היעזרו בתמונת הפאזל כדי להרכיב את חלקי מסגרת הפאזל. לכשתסיימו, תקבלו מעין "מסגרת תמונה". למעשה, זוהי אבן הפינה של הרכבת הפאזל שלכם.

השאירו את מרכז הפאזל ריק מלבד אזורים שכבר הרכבתם, כך תמנעו מלהעביר חלקים מפה לשם כדי לפנות מקום לאזורים שהשלמתם.

8. התמקדו בכל פעם בקבוצת מיון אחת.

  • הפכו וסדרו לפניכם את החלקים כשהתמונה כלפי מעלה והרכיבו את קבוצת החלקים.
  • שיטה יעילה במיוחד (שגם תחסוך לכם צוואר תפוס...): סדרו לפניכם את החלקים בצורת פרסה רחבה, צורת סידור זו תסייע לכם לראות כמה שיותר חלקים בו זמנית, ולהפנות את מבטכם כמה שפחות ימינה ושמאלה.

9. הרכיבו בשלב הראשון את האזורים הפשוטים.

הביטו בתמונה וחפשו אחר אזורים גדולים בעלי אותו הצבע כמו שמיים למשל, ואובייקטים ברורים כמו חיות או בתים. מאפיינים אלו יסייעו לכם לאתר את החלקים בקלות יחסית. השאירו את האזורים "המורכבים" המכילים פרטים קטנים דווקא לסוף. לאזורים אלו דרושים כמה חלקים ספורים מה שיקשה עליכם לאתר אותם בהתחלה. אם נתקעתם עברו הלאה לאזור אחר. מטרת הצעד הזה הוא להשאיר כמה שיותר קבוצות קטנות של חלקים.

אל תנסו להתאים חלקים בכוח. אם הם אינם מתחברים בקלות, כנראה שהם לא נועדו זה לזה. אצל יצרני הפאזלים האיכותיים, לכל חלק יש את הכתובת שלו.

10. קחו הפסקה.

זה השלב שמתסכל את רוב האנשים. אם אתם מבחינים שפתאום פיתחתם רגשות שליליים כלפי הפאזל שלכם :-), סימן שהגיע הזמן לקחת הפסקה קצרה. עשו הליכה, שתו כוס מים והסיחו דעתכם מהפאזל. כשתחזרו, תגלו שאתם רעננים יותר ושדברים לגמרי נראים פתאום אחרת. אם ממש הגעתם למבוי סתום, נסו לעבוד מכיוון אחר של הפאזל ואולי למצוא צורות בין החלקים שכבר הרכבתם.

11. השלימו את הפאזל.

לאחר שיצרתם אזורים מורכבים, העבירו ומקמו אותם בכל פעם בתוך המסגרת. היעזרו בתמונה שעל הקופסה כדי למקם את האזורים פחות או יותר במקום שהם אמורים להיות. לאחר מכן, חברו את האזורים אחד לשני והשלימו את החוסרים ביניהם בעזרת החלקים הנותרים. זהו, סיימתם!

כתיבת תגובה

כל התגובות יעברו תהליך אישור לפני פרסומם

להרכיב ולהדביק פאזל בקלות

שטיח לגלילת פאזלים XXLשטיח לפאזל XXL
מחיר מבצע187.95 ש״ח מחיר מחירון219.90 ש״ח
שטיח לפאזל XXLRavensburger אזל מהמלאי
דבק פאזליםדבק פאזלים
מחיר מבצע42.65 ש״ח מחיר מחירון49.90 ש״ח
דבק פאזליםRavensburger אזל מהמלאי
ארגונית למיון חלקיםארגונית למיון חלקים
מחיר מבצע85.38 ש״ח מחיר מחירון99.90 ש״ח
ארגונית למיון חלקיםRavensburger אזל מהמלאי